Σάββατο 12 Ιουλίου 2008

Το διαδίκτυο κερδίζει μερίδια στη διαφημιστική δαπάνη

Χαρακτηριστικό είναι ότι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ZenithOptimedia, στο τρέχον μέλλον το διαδίκτυο αναμένεται να ξεπεράσει κατά πολύ σε μερίδιο διαφημιστικής δαπάνης το ραδιόφωνο, ενώ θα πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής τα περιοδικά.

Διετία σταθερής ανόδου
Σύμφωνα με τις πρόσφατες εκτιμήσεις, του διεθνούς οίκου, η διαφημιστική δαπάνη στο διαδίκτυο το 2008 θα ανέλθει στα 47,54 δισεκατομμύρια δολάρια, έναντι 38,58 δισεκατομμυρίων δολαρίων του ραδιοφώνου και 57,15 δισεκατομμυρίων δολαρίων των περιοδικών, ενώ το επόμενο έτος, δηλαδή το 2009, αναμένεται η δαπάνη στο διαδίκτυο να ξεπεράσει τα 57,1 δισεκατομμύρια δολάρια, έναντι 59,33 δισεκατομμυρίων δολαρίων των περιοδικών και 39,92 δισεκατομμυρίων δολαρίων του ραδιοφώνου.
Η χρονιά «κλειδί» ωστόσο για το διαδίκτυο, εκτιμάται ότι θα είναι το 2010, έτος κατά το οποίο η διαφημιστική δαπάνη στο Ιντερνέτ, αναμένεται να φτάσει στα 66,9 δισεκατομμύρια δολάρια, έναντι 41,24 δισεκατομμυρίων δολαρίων του ραδιοφώνου και 61,56 δισεκατομμυρίων των περιοδικών. Αξίζει να επισημανθεί επίσης ότι, τη χρονιά αυτή, η διαφημιστική δαπάνη στο διαδίκτυο θα είναι η διπλάσια σε σχέση με εκείνη της υπαίθριας διαφήμισης (37,33 δισεκατομμύρια δολάρια), ή η μισή σε σχέση με τη δαπάνη στις εφημερίδες (130,07 δισεκατομμύρια δολάρια) και το ποσοστό της δαπάνης στη τηλεόραση (204,55 δισεκατομμύρια δολάρια).
Από το 2007 μέχρι και το 2010, η συνολική διαφημιστική δαπάνη στο διαδίκτυο, αναμένεται να ξεπεράσει τα 209,34 δισεκατομμύρια δολάρια, έναντι 157,01 δισεκατομμυρίων δολαρίων του ραδιοφώνου και 233,49 δισεκατομμυρίων δολαρίων των περιοδικών.

Στόχος η τηλεόραση
Ειδικότερα η τηλεόραση και με δεδομένο ότι το διαδίκτυο αποτελεί πολύτιμο εργαλείο\συνεργάτη για τις εφημερίδες, αναμένεται να αποτελέσει το πρώτο και βασικότερο στόχο του διαδικτύου, στην επόμενη δεκαετία αφού η δυνατότητα παροχής οπτικοακουστικού περιεχομένου και σε πραγματικό χρόνο, σε συνδυασμό με την ενίσχυση που δίνει η δυνατότητα φιλοξενίας κειμένου στο περιεχόμενο, αλλάζουν τα δεδομένα.
Επικουρικά, η δυνατότητα προβολής τόσο των ιστοσελίδων όσο και των άλλων υπηρεσιών που διαθέτει το διαδίκτυο και μέσα από τη τηλεοπτική συσκευή και μάλιστα με ολοένα και πιο απλές διαδικασίες, καθώς και μέσα από το κινητό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι «ηλεκτρονικά εκπαιδευμένες γενεές» μπαίνουν στην κατηγορία των 25-44 ετών, την ελκυστικότερη διαφημιστική ομάδα, διαμορφώνουν ένα νέο περιβάλλον ανταγωνισμού, που εκτιμάται ότι θα αλλάξει ακόμα και τον τρόπο λειτουργίας των λεγόμενων παραδοσιακών μέσων.
Επί του παρόντος πάντως, ο ανταγωνισμός αυτός, μεταξύ των δύο μέσων απέχει αρκετά, αφού τα έσοδα της τηλεόρασης το 2008 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 184,21 δισεκατομμύρια δολάρια, το 2009 τα 193,67 δισεκατομμύρια δολάρια, και το 2010 τα 204,55 δισεκατομμύρια δολάρια. Συνολικά το ποσό της διαφημιστικής δαπάνης, που θα φτάσει στο τηλεοπτικό μέσο από το 2007 έως και το 2010, αναμένεται να ξεπεράσει τα 754,26 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που αντιστοιχεί στο 37,62% της διαφημιστικής δαπάνης στα 7 μέσα επικοινωνίας.


πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: